Niets is vervelender dan interesse hebben in een hond om vervolgens te ontdekken dat de hond niet meer op zoek is naar een nieuw adres. Hoewel wij dit niet altijd kunnen voorkomen, doen wij ons uiterste best om dit te vermijden. Daarom werken wij dagelijks aan het up-to-date houden van de website.
Hoe houden wij de site up to date?
Wij voeren regelmatig controles uit om er zeker van te zijn dat de honden op onze site nog op zoek zijn naar een nieuw adres. Wekelijks sturen we eigenaren een e-mail met de vraag of hun hond nog beschikbaar is. Als we langere tijd geen bevestiging ontvangen, sturen we een SMS of bellen we de eigenaar. Als de eigenaar een langere tijd niets van zich laat horen, zetten we de hond op "gereserveerd".
In de eerste regel van de tabel op de advertentie van de hond staat onder het kopje "Status herplaatsing:" vermeld wanneer wij voor het laatst een bevestiging hebben ontvangen dat de hond nog op zoek is naar een nieuw adres. Hoe recenter deze datum, hoe meer zekerheid wij kunnen bieden dat de hond daadwerkelijk nog beschikbaar is.
Voorbeeld:
Ondanks dat we er bovenop zitten kunnen we niet altijd garanderen dat de honden die op de site staan daadwerkelijk nog op zoek zijn naar een nieuw adres.
Gereserveerd
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom een hond op gereserveerd staat:
- De eigenaar is in contact met een geïnteresseerde
- De eigenaar twijfelt over het herplaatsen van zijn hond
- De eigenaar heeft een lange tijd niet laten weten dat zijn hond nog op zoek is naar een nieuw adres
- Reactiestop i.v.m. veel geïnteresseerden
Het kan voorkomen dat een hond een langere tijd op gereserveerd staat. We zetten een hond namelijk pas op herplaatst als de proefperiode op het nieuwe adres goed is verlopen en de nieuwe eigenaren een definitieve beslissing hebben genomen om de hond over te nemen.
Zolang een hond op gereserveerd staat is het niet mogelijk om op de hond te reageren.