Werkwijze interesse in hond

Vragen over de honden op de site:

Hoelang is mijn inschrijving geldig?

Een inschrijving van HHIN is geldig tot aan het moment dat u via de website een hond in huis hebt gekregen of tot aan het moment dat u uzelf uitschrijft. 

Heb ik de garantie dat ik een hond vind via HHIN als ik mij inschrijf? 

Zoals eerder vermeld is de inschrijving bij HHIN geldig tot aan het moment dat u via de website een hond in huis hebt gekregen of u moet besluiten uzelf eerder uit te willen schrijven. We kunnen echter geen garantie geven dat het binnen een bepaalde tijd lukt om een hond via HHIN in huis te krijgen, dit is namelijk geheel afhankelijk van waar u naar op zoek bent en de honden die wij aangemeld krijgen op de website. We streven ernaar om voor iedereen een geschikte match te vinden.

Ik heb alleen een korte vraag over de hond. Moet ik mij dan ook inschrijven? 

Uiteraard hoeft u zich niet in te schrijven wanneer u enkel een vraag heeft over een hond. We proberen de omschrijvingen van de honden altijd zo uitgebreid en duidelijk mogelijk te maken. Mocht u toch nog belangrijke informatie missen dan kunt u een mail sturen met de vraag die u heeft en dan zullen wij uw vragen zo spoedig mogelijk proberen te beantwoorden. 

 

Vragen over de honden op de site:

Worden alle honden die aangemeld worden op de website geplaatst?

Nee. Voordat we een hond op de website plaatsen hebben we altijd eerst telefonisch contact met een eigenaar. Wanneer het ons niet lukt om een eigenaar te bereiken plaatsen we de hond niet online. As we het gevoel hebben dat een eigenaar niet de waarheid spreekt dan nemen we het zekere voor het onzekere en plaatsen de hond dan ook niet online.

Is de hond nog op zoek naar een nieuw adres?

Op de website wordt altijd bijgehouden wanneer wij voor het laatst een bevestiging hebben gekregen dat de hond nog op zoek is naar een nieuw adres. We proberen de website zo actueel mogelijk te houden en sturen eigenaren dan ook regelmatig een bericht met het verzoek om iets te laten weten. Alle informatie die op de website staat vermeld is dan ook de meest actuele informatie die bij ons bekend is. Als een hond niet op gereserveerd staat is de hond dus, voor zover bij ons bekend, nog steeds op zoek naar een nieuw adres.

In de eerste regel van de tabel die staat op de advertentie van een hond vindt u het kopje "Status herplaatsing":

Status herplaatsing

 

Vragen over reservering:

Wanneer staat een hond op gereserveerd?

Een hond staat op gereserveerd vanaf het moment dat er contact is met een geïnteresseerde tot aan het moment dat er een definitieve plaatsing heeft plaatsgevonden.

Reactiestop:
Het komt weleens voor dat er zoveel reacties zijn gekomen op een hond dat we een hond op "reactiestop" zetten zodat de eigenaar rustig de gelegenheid krijgt om een keuze te maken uit de huidige geïnteresseerden. Op dit manier voorkomen we dat er in de tussentijd nog meer reacties blijven komen.

Kan ik nog reageren op een hond die op gereserveerd staat? 

Wanneer een hond op gereserveerd staat is het niet meer mogelijk om op de hond te reageren. Het is ook niet mogelijk om als reserve te staan. 
Mocht een herplaatsing niet doorgaan dan zal de hond van gereserveerd afgehaald worden en kan er weer worden gereageerd op de hond. 

Bemiddelingstype:

Bemiddeling type 1:

In dit geval heeft de eigenaar van de hond bij de aanmelding ervoor gekozen gebruik te willen maken van de uitgebreidere bemiddeling. Wij zullen dan ook een eerste filtering doen en zullen met de geïnteresseerden verder in gesprek gaan. Alle mogelijke matches worden vervolgens voorgelegd bij de eigenaar, waarna zij een beslissing maken over met wie ze verdere ontmoetingen plaats zouden willen laten vinden.

Bemiddeling type 2:

Sommige eigenaren hebben aangegeven het eerste contact met geïnteresseerden zelf te willen voeren. U zult dan direct worden doorgeleid naar een kort formulier waarin u kunt aangeven belangstelling te hebben in de hond. Vervolgens wordt uw informatie (in dit stadium nog zonder uw persoonlijke contactgegevens) doorgestuurd naar de eigenaar. Zij geven vervolgens bij ons aan met wie ze graag verder in contact zouden willen komen.

Vragen over uw formulier:

Ik zou graag mijn situatie willen toelichten. Is dit mogelijk?

Uiteraard is dit mogelijk! Wij zijn altijd erg benieuwd naar de personen die bij HHIN ingeschreven staan. U kunt op de website inloggen met uw inlogcodes en via de agenda een kennismakingsgesprek met ons inplannen. Tijdens dit gesprek kunt u uw situatie verder toelichten en aangeven naar wat voor hond u op zoek bent. 
Meer informatie over een kennismakingsgesprek kunt u vinden op de volgende pagina: https://hhin.nl/kennismakingsgesprek.html

Ik zou graag veranderingen in mijn situatie willen doorgeven. Hoe kan ik dit doen?

Wanneer er (belangrijke) veranderingen zijn geweest in uw situatie kunt u dit aangeven via de website. Log in op de site -> Ga naar Uw account -> Klik op Formulier wijzigen -> Vul het formulier in en geef de verandering door. Wij zullen de aanpassingen vervolgens voor u doorvoeren.